Diéta a munkahelyen? Egyszerűbb, mint gondolnád!

dreamstime_xxl_94785377_
0

A munkahelyen fokozottabban ki vagyunk téve a stressznek, folyton sietni kell valamilyen feladat elvégzésével, határidőkhöz és más kollégákhoz, ügyfelekhez kell igazodnunk. Aki munkaköri adottságai miatt egész nap ülő munkát végez és még a táplálkozásra sem figyel oda, könnyen azon kaphatja magát, hogy észrevétlenül felszaladnak a fölösleges kilók. De mit lehet tenni? Munkahelyi keretek között nem könnyű odafigyelni az egészséges és kiegyensúlyozott étkezésre és a mozgásra. Vagy mégis?

Fejben dől el…

Nevezhető 0. lépésnek, mert ez az alapja minden továbbinak. El kell döntened, hogy meg akarod csinálni, meg tudod csinálni! Mert jó dolog, hasznos, és ezzel segítesz magadnak. Jobb lesz általa a közérzeted, egészségesebb leszel és energikusabb. Nem utolsó sorban leolvadnak rólad a kilók, ami az alakodon is meglátszik majd. 🙂
Mivel 5-ször lenne az ideális, de legalább 3-szor kötelező enned naponta, tervezd meg, hogy melyik nap mi kerül a pocakodba. Ha ezt fejben összeállítani és nyomonkövetni túl soknak és bonyolultnak tűnik, készíts egy heti tervet, akár papírra is vetheted, de ha csak bepötyögöd az okostelefonodba vagy a számítógépedbe / laptopodba, akármilyen kütyübe, az is tökéletes. A lényeg, hogy számodra egyszerű legyen.

Gyorskaják távozzatok!

Első lépésként száműzzünk a napi étrendünkből mindenféle gyorskaját, bolti péksütit, rágcsát, és mindent, ami vélhetőleg tele van cukorral, fehér liszttel, ízfokozókkal, és még sorolhatnám. Sajnos a munkahelyi büfék leginkább ilyen ételekkel vannak tele. Ezért ha valami nassolnivalóra vágyunk két főétkezés között, mindig tartsunk a fiókunkban egy almát, vagy olajos magvakat, amit rágcsálhatunk. De készíthetünk magunknak otthon is egészséges édességet tízóraira vagy uzsonnára néhány egyszerű hozzávalóból.

ételek

Egy egyszerű recept, amit bűntudat nélkül fogyaszthatsz tízóraira vagy uzsonnára:

Cukormentes natúr joghurtot édesítsünk ízlés szerint kevés mézzel / nyírfacukorral / eritrittel. Ebbe aztán tetszés szerint keverhetünk különböző magvakat, teljes kiőrlésű gabonákat, pl., zabpelyhet, gyümölcsöket. Laktató, finom, és egészséges nyalánkság. 

joghurtos édesség

Ebédre valami finomat

Ha van rá mód, hogy munkahelyi menzát vegyél igénybe, próbálj meg olyan ételt választani, ami nagymértékben zöldségféléből tevődik össze. A húsok mellé legyen saláta a köret a bő olajban sült hasábburgonya helyett. De ha biztosra akarsz menni, hogy jót eszel, akkor készítsd el otthon az ételedet. Bár kissé időigényes, de hidd el, megéri. Hatékonyabb idő szempontjából, ha egyszerre egy nagyobb adagot főzöl, így kis ételhordó dobozokban szétporciózva több napon keresztül el tudod vinni magaddal a munkahelyre.

ebéd

Az sem mindegy mit iszunk

Felejtsük el a cukros üdítők minden formáját! Ezeket váltsa fel a víz, és a gyümölcstea. Hasznos kis praktika, ha a vízbe csepegtetsz pár csepp citromlevet, a legegyszerűbb megoldás, ha 1, 5 – 2 liter vízbe belefacsarsz 1 citromot, így nagyjából optimálisan savanykás és kellemesen frissítő ízű italt kapsz. Cukor tilos bele! 🙂 Ha jó minőségű gyümölcsteát vásárolsz, ami valóban szárított gyümölcsökből készül, annak általában kellemes íze van mindenféle édesítő nélkül is. De ha nagyon szeretnél, egy kevéske mézet vagy nyírfacukrot tehetsz bele. Nyilván nincs munka kávéfogyasztás nélkül. Erről nem kell lemondanunk, de ha, lehet, mellőzzük róla a dús tejszínhabot és bizony ebbe is ajánlott cukor helyett mézet vagy nyírfacukrot tenni édesítő gyanánt.

italok
csokoládé

“Bűnözés” pillanata

Ne mondjátok, hogy szívtelenek vagyunk, a végére egy kis örömhír, SZABAD A CSOKI 🙂 persze csak nagyon mértékkel, és abból is kizárólag a jó minőségű, magas kakaótartalmú fajta engedélyezett, néha. Amikor már azt érzed, hogy 1 perccel sem bírod tovább, kell valami édesség, törj le egy kis kockát az asztalfiókodban lévő dugi-csokiból, és élvezd, ahogy a kakaó selymes íze szétárad a szádban, hmmm….mennyei 🙂 Most még nem szereted az étcsokoládét? Hidd el, néhány nap édesség megvonás után kifejezetten ízleni fog! 🙂

Munkahelyi mozgás

Ez ne könnyű feladat, de azért nem is lehetetlen. Mikor ezer dolgod van, és mind nagyon fontos, akkor mindenre gondolsz, csak a lazításra és arra nem, hogy felállj az asztalodtól. Pedig nemcsak a testednek, az agyadnak is jót tennél vele, ha néha kicsit megmozgatnád magad. Ennek kivitelezéséhez alkalmas segédeszköz lehet egy Fitball labda, amin különböző gyakorlatokat végezhetsz, és miután végeztél csak begurítod az asztalod alá vagy mellé, ahol senkinek nincs útban. Ezen kívül sokat segíthet ha egy kicsit friss levegőn tudsz lenni, csak sétálj néhány kört egy közeli parkban, ha van erre lehetőséged, de ha ez nem megoldható, akkor legalább az épületen belül járkálj egy kicsit! Utána még a munka is jobban fog menni.

Ezzel munkahelyi diétás tanácsaink végére értünk. Reméljük, hasznotokra válik. 🙂