A közösségi média, mint álláskereső portál

közösségi média
0

Külföldön már régóta divat, Magyarországon viszont csak az utóbbi időben vált hódító jelenséggé, hogy az álláskeresők a közösségi médián keresztül keresnek új állást. A munkát keresők mellett a munkaadók is egyre jobban nyitnak a social felé, olyan is akad, aki az egyéb felületeket kihagyva, első körben már a közösségi platformokon keresztül hirdeti meg új állás ajánlatát, és az eddigi tapasztalatok szerint ez a módszer hatékonynak is bizonyul.

Magyarországon a kilencvenes évek vége felé indultak el az első online álláskereső oldalak és gyorsan népszerűek lettek. Akkoriban ez volt a leghatékonyabb módja, hogy valaki állást találjon magának, ugyanis a nyomtatott lapokhoz képest folyamatosan frissülő adatbázissal, egyszerű keresést biztosító kezelőfelülettel és e-mailen keresztül érkező hírleveles tájékoztatással segítettek, hogy a dolgozni vágyók mellett még véletlenül se menjen el egyetlen lehetőség sem. Aztán a közösségi oldalak, mint az iWiW, MyVip, majd később a Facebook megjelenésével, ezek az álláshirdetési felületek felköltöztek a social oldalakra, mintegy kiegészítve a rendeltetésszerűen álláskeresésre használt portálokat, mára azonban úgy tűnik, át is vehetik tőlük az álláshirdető szerepét.

Facebook lehetőségek

A Facebook segítségével többféleképpen találhatunk magunknak állást. A klasszikus forma, hogy lájkoljuk az online álláskereső oldalak Facebook-oldalát. A választék igen széleskörű, ugyanakkor egy dologban megegyeznek: a Facebookot csak forgalomterelésre használják, az adott állás részleteiről csak a saját weboldalukon tudhatunk meg részleteket. A különbség talán csak annyi egy hírlevélhez képest, hogy itt naponta többször szerezhetünk tudomást egy-egy munkáról, és sok ember, főleg a fiatalok, talán gyakrabban nézegeti a Facebookot, mint az e-mail fiókjukat, így nagyobb eséllyel kerül szeme elé a hirdetés.

A Facebookra regisztrált álláskereső weboldalak mellett megtalálhatjuk a tematikus oldalakat/csoportokat is. Ez már jobban hasonlít a személyre szabott álláskereséshez, hiszen elég azt az oldalt követnünk, amilyen típusú munkát szeretnénk magunknak, így a többi – számunkra érdektelen – nem is jelenik meg.

Csoportosan is lehet…

Több olyan csoportot is könnyen lehet találni, ami az álláskeresőknek igyekszik segíteni. Ezek legtöbbje zárt, de könnyen csatlakozhatunk hozzájuk, ráadásul több olyan is létezik, ami a különböző városokban regionális szinten működik.

További lehetőség

Eléggé hatékony módszer az is, amikor egy, a Facebookon is jelenlévő cég/szervezet hirdetett posztban keres magának új munkaerőt. A targetált hirdetéseknek köszönhetően valóban azok találkoznak majd a poszttal, akiket az adott témakör érdekel, de ha nekik épp van is állásuk, jó eséllyel van egy olyan ismerősük, akinek épp nincs.

A HR-esek már a profilban járnak

Ha pontosan tudjuk, hogy milyen munkával szeretnénk foglalkozni, az a legcélravezetőbb, ha a facebookos profilunkat is ezek alapján kezeljük. Ha például rendezvényszervező állást keresünk, érdemes követni az ilyen területen hirdető hazai nagyobb, és kisebb regionális cégek oldalait, az érdeklődési körünkbe pedig minden olyan dolgot felvenni, ami ehhez kapcsolódik, így nagyobb eséllyel találkozhatunk a Facebookon egy ilyen irányú, targetált álláshirdetéssel.

Egy 2013-as Jobvite-felmérés szerint a külföldi munkaadók 94 százaléka érdeklődik a leendő munkvállaló LinkedIn, 65 százalék a facebookos, 55 százalékuk pedig a twitteres profilja/tevékenysége iránt. Magyarországon egyelőre a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, így jó eséllyel ezt csekkolják majd a HR-esek, éppen ezért nem árt átgondolni, mit posztolunk, miközben munkát keresünk.

 

Forrás: https://hvg.hu/tudomany/20140201_igy_es_itt_talalhat_allast_a_facebookon