Időgazdálkodás a munkahelyen

stress-2051408_1920
0

Beérsz a munkahelyre, és már korán reggel ezer felé kéne szakadnod? Elintéznivalók garmada, persze mind rendkívül fontos, és Te még a reggeli kávédon sem vagy túl? Fhu, nehéz helyzet. 😫😭 Legszívesebben azonnal fordulnál is vissza és mennél haza. De ne tedd! Segítünk, hogyan könnyítheted meg a napodat néhány egyszerű időgazdálkodási megoldással. 🙂 ☝️🕝📝

1. Készíts egy napi tervet! Mi a leges legfontosabb a Minden Fontos közül? Majd ezt kövesse az összes többi! Így állítsd sorrendbe aznapi feladataidat! A legegyszerűbb, ha készítesz egy check listát a gépeden, de papírra is írhatod, ha úgy könnyebben átlátod.

2. Az így elkészített tervedhez ragaszkodj, és következetesen haladj eszerint! Ne ugrálj a feladatok között, hacsak nincs valami S.O.S. helyzet, ami miatt változtatnod kell rajta!

3. Javasoljuk, hogy mindig azokkal a feladatokkal kezdj, amiket maximum 1-2 perc alatt el tudsz intézni. Sokkal jobban fogod érezni magad nap végén, ha a sok “apróságot” (ami persze ettől nem kevésbé fontos) már legalább kipipálod, ezzel a módszerrel úgy érezheted nap végére, hogy haladtál a dolgaiddal, ellenben ha egyetlen nagy feladaton ülsz reggeltől munkavégzésig, aminek még talán a végére sem érsz a munkaidőd alatt, esetleg olyan érzeted lehet, hogy egész nap dolgoztál, mégsem haladtál sokat, nem került kihúzásra semmi a listádból.

4. Ha olyan feladatot végzel éppen, ami nagy odafigyelést igényel, ne hagyd, hogy bármi megzavarjon munka közben, mert az fokozott hibázási lehetőséget generál. Telefon némítva legyen, zene se terelje a figyelmedet, és a kollégákat is kérd meg, hogy csak akkor szóljanak hozzád, ha “ég az épület”! 🙂 🔥😱 Ha van saját irodád vagy egy külön csendes irodahelyiség, ahová elvonulhatsz, nagy segítséget jelent.

5. Ha a felettesed megkér egy feladat elvégzésére, és nem mondja, hogy MOST AZONNAL INTÉZENDŐ, ne dobj el mindent, ami a kezedben van, előbb mérlegelj, hogy a kérése mennyire tekinthető sürgősnek, a Te napi feladatlistádban hányadik helyre tudod beilleszteni. Esetleg kérdezz rá, mik a határidőd keretei!

6. Lassan vége a napnak és mégsincs minden kipipálva a feladatlistádon? Semmi baj, nem dől össze a világ! 🙂 Írd át a holnapi listád elejére, amiket ma nem sikerült befejezned! Így másnap azokkal kezdesz, hogy tutira elvégezd őket. 😉